کتاب راه و رسم دانشجویی: تفاوت بین نسخهها
Fazayemajazi (بحث | مشارکتها) (صفحهای جدید حاوی «{{جعبه اطلاعات کتاب های ایثار و شهادت |نام کتاب = راه و رسم دانشجویی |ت...» ایجاد کرد) |
Fazayemajazi (بحث | مشارکتها) |
||
سطر ۱: | سطر ۱: | ||
− | {{جعبه اطلاعات | + | {{جعبه اطلاعات افراد نظامی |
|نام کتاب = راه و رسم دانشجویی | |نام کتاب = راه و رسم دانشجویی | ||
|تصویر = photo_2016-09-26_17-34-33.jpg | |تصویر = photo_2016-09-26_17-34-33.jpg |
نسخهٔ ۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ساعت ۱۲:۲۹
{{{نام فرد}}} | |
---|---|
|
محتویات
معرفی
این کتاب تلفیقی از سبک زندگی اسلامی و نکات مشاورهای در قالب داستانهای جذاب و شنیدنی و سرشار از ضربالمثلها و کنایات ادبی است. از آنجا که داستانواره بودن این اثر میتواند مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند، بیشترین تلاشها برای تناسخ و تناسب شخصیتها و توصیف صحنهها صورت گرفته تا قالب این نوشته، هنری گردد و مخاطب احساس نکند با کتابی صرفاً علمی روبهروست که قصد دارد انگار؛ ذهن او را متحول کند؛ بلکه دانشجو با خواندن این داستانهای هنری، ناخودآگاه آداب زندگی دانشجویی را میآموزد و به این نتیجه میرسد که میتواند از مصادیق شخصیتهای مطلوب باشد و البته اگر حواسش را هم جمع نکند، ممکن است مصداقی از شخصیتهای ناموفق شود.
نمونه محتوا
فرزاد در درس خواندن وسواس عجیبی داشت. میگفت: «وقتی روی موضوعات مختلف درسی تمرکز میکنم، اصلاً متوجه نمیشوم که چند ساعت گذشته است و من در این مدت، فقط چند صفحه جلو رفتهام. اگر کمی هم با سرعت بیشتر مطالعه کنم، احساس میکنم هیچ چیز یاد نگرفتهام و ذهنم به هم میریزد.» میگفت: «یک مطلب را تا چند بار نخوانم و خلاصه نکنم، یاد نمیگیرم». این در حالی بود که دیگران یک پنجم او هم وقت نمیگذاشتند، ولی مطالب را به خوبی یاد میگرفتند. گذشته از وسواس در مطالعه، وسواس در رفتارهایش هم ظاهر شده بود. هماتاقیهایش از دست کارها و ایرادگیریهای او خسته شده بودند؛ تاجایی کهترم دوم با او اتاق نگرفتند و دیگران هم به سختی راضی میشدند با او هماتاقی شوند... .[۱]