شهیدابوالحسن آزادنام: تفاوت بین نسخهها
Kolahkaj9706 (بحث | مشارکتها) |
Kolahkaj9706 (بحث | مشارکتها) |
||
سطر ۱۹: | سطر ۱۹: | ||
خلبان آزادنام از تیزپروازان هوانیروز بود که تجربه ماموریتهای بسیار و پروازهای بیشماری را در 8 سال دفاع مقدس داشت. حضور مستمر او در جبهههای جنوب و غرب، تخلیه شهدا و مجروحین، رساندن نیرو و آذوقه و مهمات به رزمندگان، پرواز در مناطق زلزله و سیل و کمک به مصدومین، ایفای نقش در سمت بالگرد نجات در کنار تیمهای آتش هوانیروز در جبهههای عملیاتی گوشههایی از فعالیتهای او میباشند. آخرین مأموریت و پرواز این خلبان مؤمن و وظیفهشناس هوانیروز در جبهههای برون مرزی و خاک عراق رقم خورده است. در تاریخ 7/2/1366 یک تیم پروازی هوانیروز شامل دو فروند بالگرد کبری و یک فروند بالگرد ترابری که خلبان آن ابوالقاسم آزادنام، تقی دژبند و دو نفر سرنشین (گروهبان مهرداد یاراحمدی، درجهدار پزشکیار جلال محمدرضا بیگی) بودند که عازم عملیات برون مرزی میشوند. این بالگرد پس از انجام مأموریت در حین بازگشت بوده که در اطراف شهر ماووت عراق هدف موشک هواپیمای دشمن قرار میگیرد و سقوط میکند. خلبان تقی دژبند که پس از 10 سال اسارت آزاد میشود درباره آن سقوط اظهار میکند: پس از سقوط با وجود اینکه مصدوم و در حال اغما بودم هر سه سرنشین را مجروح دیدم که بوسیله نیروهای دشمن اسیر شدند. | خلبان آزادنام از تیزپروازان هوانیروز بود که تجربه ماموریتهای بسیار و پروازهای بیشماری را در 8 سال دفاع مقدس داشت. حضور مستمر او در جبهههای جنوب و غرب، تخلیه شهدا و مجروحین، رساندن نیرو و آذوقه و مهمات به رزمندگان، پرواز در مناطق زلزله و سیل و کمک به مصدومین، ایفای نقش در سمت بالگرد نجات در کنار تیمهای آتش هوانیروز در جبهههای عملیاتی گوشههایی از فعالیتهای او میباشند. آخرین مأموریت و پرواز این خلبان مؤمن و وظیفهشناس هوانیروز در جبهههای برون مرزی و خاک عراق رقم خورده است. در تاریخ 7/2/1366 یک تیم پروازی هوانیروز شامل دو فروند بالگرد کبری و یک فروند بالگرد ترابری که خلبان آن ابوالقاسم آزادنام، تقی دژبند و دو نفر سرنشین (گروهبان مهرداد یاراحمدی، درجهدار پزشکیار جلال محمدرضا بیگی) بودند که عازم عملیات برون مرزی میشوند. این بالگرد پس از انجام مأموریت در حین بازگشت بوده که در اطراف شهر ماووت عراق هدف موشک هواپیمای دشمن قرار میگیرد و سقوط میکند. خلبان تقی دژبند که پس از 10 سال اسارت آزاد میشود درباره آن سقوط اظهار میکند: پس از سقوط با وجود اینکه مصدوم و در حال اغما بودم هر سه سرنشین را مجروح دیدم که بوسیله نیروهای دشمن اسیر شدند. | ||
− | خلبان ابوالقاسم آزادنام با درجه سرهنگی در آمار جاویدالاثرهای هوانیروز و جنگ منظور شده است.<ref>[http://navideshahed.com/fa/news/% | + | خلبان ابوالقاسم آزادنام با درجه سرهنگی در آمار جاویدالاثرهای هوانیروز و جنگ منظور شده است.<ref>[http://navideshahed.com/fa/news/%20392021منبع سایت نوید شاهد]</ref> |
==پانویس== | ==پانویس== | ||
<references/> | <references/> |
نسخهٔ ۲۹ مهر ۱۳۹۷، ساعت ۲۰:۲۳
ابوالقاسم آزادنام
تاریخ تولد: 1332
تاریخ جاویدالاثر: 7/2/1366
یگان: هوانیروز (کرمان)
محل تولد: بیجاو (گروس)
محل جاویدالاثر: عراق (شهر مائوت)
محل دفن: نامعلوم
زندگینامه
هوانیروز دارای 9 نفر نیروی جاویدالاثر در دوران 8 سال دفاع مقدس میباشد که خلبان ابوالقاسم آزادنام یکی از این نفرات است. تولد او در شهرستان گروس از توابع بیجار میباشد. در سال 1353 با تحصیلات چهارم دبیرستان جهت خلبانی بالگرد در هوانیروز استخدام شد. آموزش نظامی را در تهران پشتسر گذاشت و دروس زبان انگلیسی و پروازهای زمینی و هوایی را در مدت دو سال در پایگاه شهید وطنپور اصفهان با موفقیت به پایان برد و با درجه ستوانیار سومی و تخصص پرواز با بالگرد ترابری (214) در پایگاه هوانیروز کرمان به پرواز مشغول شد.
خلبان آزادنام از تیزپروازان هوانیروز بود که تجربه ماموریتهای بسیار و پروازهای بیشماری را در 8 سال دفاع مقدس داشت. حضور مستمر او در جبهههای جنوب و غرب، تخلیه شهدا و مجروحین، رساندن نیرو و آذوقه و مهمات به رزمندگان، پرواز در مناطق زلزله و سیل و کمک به مصدومین، ایفای نقش در سمت بالگرد نجات در کنار تیمهای آتش هوانیروز در جبهههای عملیاتی گوشههایی از فعالیتهای او میباشند. آخرین مأموریت و پرواز این خلبان مؤمن و وظیفهشناس هوانیروز در جبهههای برون مرزی و خاک عراق رقم خورده است. در تاریخ 7/2/1366 یک تیم پروازی هوانیروز شامل دو فروند بالگرد کبری و یک فروند بالگرد ترابری که خلبان آن ابوالقاسم آزادنام، تقی دژبند و دو نفر سرنشین (گروهبان مهرداد یاراحمدی، درجهدار پزشکیار جلال محمدرضا بیگی) بودند که عازم عملیات برون مرزی میشوند. این بالگرد پس از انجام مأموریت در حین بازگشت بوده که در اطراف شهر ماووت عراق هدف موشک هواپیمای دشمن قرار میگیرد و سقوط میکند. خلبان تقی دژبند که پس از 10 سال اسارت آزاد میشود درباره آن سقوط اظهار میکند: پس از سقوط با وجود اینکه مصدوم و در حال اغما بودم هر سه سرنشین را مجروح دیدم که بوسیله نیروهای دشمن اسیر شدند.
خلبان ابوالقاسم آزادنام با درجه سرهنگی در آمار جاویدالاثرهای هوانیروز و جنگ منظور شده است.[۱]